Bieslog - Het brede marktsegment
  Klik op de hut voor bezichtiging


  webcam in redactielokaal (werkt niet meer)

 Hoofdredacteur Wim de Bie leest alle reacties - redactie@bieslog.nl

Url = verwijzing naar andere site

beluister = hoorspel, reportage, geluidsact

Video = filmpjes

= bijlagen
De foto's zijn vergrootbaar tot de originele afmetingen.








dinsdag 24 februari 2004 16:57  verstuur

Het brede marktsegment
een radioreportage

Beeldvergroting: Kleuterpop van K3
Kleuterpop van K3
Beeldvergroting: Kim-Lian van der Meij
Kim-Lian van der Meij

  • De popmuziek voor de allerjongsten, de zogenaamde kleuterpop, neemt een hoge vlucht. Albums van een groep als K3, of van zangeres Kim-Lian van der Meij vliegen over de toonbanken.

Ik ben hier in de lounge van het Alphavillehotel in Arnhem, waar zojuist de nieuwe single, en het nieuwe album van Rimmie ten doop zijn gehouden, ?zijn gereleased?, zoals ze in de platenbusiness zeggen.
Het zangeresje Rimmie, dat momenteel een hoofdrol vervult in de musical ?Mag ik je marmotje zien?, heeft een grote hit achter de rug - haar single Teenyweenywoops stond 5 weken nummer vier in de hitlijsten en nu is haar tweede single uit: Hey ha!
Rimmie staat hier naast me - jij moet het hebben van een heel jeugdig publiek, is het niet?

?Klopt, ik heb een heel jonge doelgroep, dat komt natuurlijk doordat ik wel ?s tv-werk doe voor Kindernet en Foxkids. Maar het is niet zo dat we alleen op die doelgroep mikken. We zijn bezig met het ontwikkelen van een mixed-mediamarketcampaign en dan hanteren we een heel brede marktstrategie.?

  • Maar jouw publiek dat nu in de zalen zit, bestaat voornamelijk uit meisjes in de leeftijdscategorie van 3 tot 9 jaar.

?Klopt. En dat is een heerlijk segment van de markt. Die zijn nog zo enthousiast. En je vervult natuurlijk ook een soort rolmodel, dus heel erg belangrijk voor die kinderen hun muzikale ontwikkeling ook.

  • Maar - als ik de Pressheet goed begrepen heb - wil je ook een overstap maken naar een ouder publiek.

?Ja, zou mooi zijn. Maar in principe gaat het vanzelf. Want die kinderen komen met hun ouders en die vinden mijn muziek ook leuk. Dus dan krijg je als vanzelf een crossover, zeg maar. En dat is ook het audioconcept van mijn nieuwe album - we gebruiken stevige rockandroll als basis dus, en daar gaat mijn stem overheen. De 3 tot 9-jarigen blijven onze doelgroep, maar we willen ook een breder segment aanboren.?

  • Jij hebt, neem ik aan, een heel team achter je staan dat het totale businessplan bewaakt?

?Ik heb een heel goed producersteam achter me staan. En een geweldig managementteam, staat ook achter me en dan natuurlijk het tourteam, dat het licht en het geluid van de zaalshows regelt.
En het goeie van al die teams in ons concept is, dat ze allemaal samenkomen in één hand.?

  • Ja en dat is de hand van Rob van Woensel.?

?Ja, Rob van Woensel is mijn producer, mijn manager, en mijn productieleider en ook mijn stagemanager. Maar ook mijn chauffeur, mijn kapper en mijn visagist.?

  • Rimmie is jouw artiestennaam, maar je heet eigenlijk Coby van Woensel - Rob is dus in feite jouw man.

?Klopt. En dat is ook de basis van onze hele Corporate Identity. Dat er dus heel korte lijnen lopen van artiest naar de diverse teams. Zodat je goed zicht houdt op de ontwikkeling van het beleidsplan.?

  • We zeiden het al: jouw publiek is nu tussen de 3 en 9 jaar oud, terwijl jijzelf een stuk ouder bent. Heb jij wel voldoende grip-op en feeling-met deze jonge doelgroep?

?O ja, hoor. Ik ben zelf 46, en Rob is 54, mag je gerust weten, maar Rob en ik zitten al jaren in het kinderentertainment, dus we weten goed wat er in die sector speelt.
We hebben samen jarenlang een poppenkast gerund, maar ja daar is geen droog brood meer mee te verdienen. Die kleintjes willen allang geen Jan Klaassen en Katrijn meer op hun verjaardagsfeestje, maar als ze 2 zijn willen ze al naar een popconcert. Nou, en op die tendens spelen Rob en ik in met ons totalconcept.?

  • Rimmie, bedankt en veel succes.