Op deze dag werd de reveille al vroeg geblazen, omdat er heel wat werk aan de winkel was; tenten afbreken, keukens afbreken, persoonlijke uitrusting inpakken, materiaal inpakken, fietsen opladen enz. enz.
We dienden om ± 2u30 van het kampeerterrein te vertrekken wilden we de trein van 5u. uit Maastricht halen. Wel, het ging niet allemaal van een leien dakje. Sommige jongens vonden het nodig een beetje te gaan staan lummelen, zodat door enkelen onder hoogspanning gewerkt werd. Er ging dan ook een zucht van verlichting op, toen de laatste spijker in de kisten kon worden geslagen. De trein van 5u was toen echter al verkeken.
Na afscheid van de boer te hebben genomen vertrokken we dan eindelijk in de namiddag. En toen was het de vraag, of we de trein van 6u. zouden halen.
Spurten, racen, zouden we ?t halen, vlugger, daar is het station... stuiven het perron op... Te laat! Een kwestie van een ½ minuut.
Het was pas 10u.30 toen we met de trein van 7u. op het Staatsspoor in Den Haag binnenvielen.
Zo was dat dus het einde van het kamp en tevens van dit Logboek.
Patrouilleleider van de Zeemeeuwen ?s Gravenhage 1 Sept.?54