Ooit zullen de directeuren van de grote bierbrouwerijen voor de rechter staan en worden veroordeeld voor het aanzetten van jonge kinderen tot drankgebruik.
Terwijl de gehele goegemeente zich druk maakt over het alcoholmisbruik onder jongeren en de daaruit voortvloeiende ellende, proberen de brouwerijen met nieuwe flashy, vette drankjes in trendy flesjes kinderen vanaf veertien jaar aan de alcohol te krijgen.
Na het grote succes van Bacardi?s Breezer (5% alcohol) volgden Dommelsch, Vrumona, Smirnoff, Heineken en Grolsch met drankjes als Diablo, Xi Climax Vodka Ice, Desperados en Zinniz.
Alleen Bavaria doet niet mee.
Directeur Peter Swinkels in NRC-Handelsblad:
?Ik vind de manier waarop met name Bacardi en Smirnoff jonge kinderen alcohol opdringen, onverantwoord. Ze brengen hen te vroeg in contact met alcohol. Ik verkoop graag bier, maar hier doe ik niet aan mee. Dan maar minder omzet.?
Bavaria bravo!
Het is dat ik vandaag het feit herdenk in tien jaar geen druppel alcohol te hebben gedronken (na een bijna-ongeluk onder invloed, mijn moralisme is verantwoord), anders zou ik nu het glas heffen op deze uitzonderlijke brouwer die zijn verantwoordelijkheid neemt!