Het hoofd van bokser Mike Tyson raast over het Internet. Ter gelegenheid van zijn gevecht, aanstaande zaterdag, tegen Clifford Etienne, is hij de publiciteit tegemoet getreden met een gezichtstattoo. En dat scoort!
Omdat mijn boer Nick eigenaar is van een keten tattooshops, mailde ik hem Mikes portret en vroeg hem telefonisch om commentaar.
?O nee, gezichten doe ik niet. Daar ligt voor mij een grens. Een spin, achterin de nek? Ja! Als ik overtuigd ben van de oprechte wens. Een doodskop op het voorhoofd? No way! Laat ik zeggen: de kin is voor mij de natuurlijke grens.?
- Maar als Mike een trend set, moet je wel, Nick!
?Ach welnee, Mike slaat allang geen deuk meer in een pakkie bakvet. ?t Is een publicitystuntje. Hou ik niet van. Mijn mooiste werk zit onder de kleren, zie je nooit in het openbaar.?
- Stel jij onder de kleren ook grenzen?
?In principe niet. Nou... ik heb een keer bij een heer een hartje op de eikel aangebracht, maar dat doe ik misschien geen tweede keer. Veel klachten van de buren gehad wegens geluidsoverlast.?
- Even terug naar Mike, Nick. Een goed gelukte gezichtstattoo is toch een perfecte reclame voor de maker?
?Nee joh, het gaat mij om de klachten. Kijk, tattoo?s waren een paar jaar geleden hartstikke populair. Kinderen van veertien liepen al met drakenkoppen op hun bovenarmpjes - de hele branche gaat nu gebukt onder de hersteloperaties. Ik laser meer oude tattoo?s weg, dan dat ik nieuwe maak. Goed, onder de kleren kunnen de littekens rustig dichtgroeien, maar een gezicht knapt er niet van op. En types als Tyson moet je niet terugkrijgen. Ik laat nu ijzerwerk voor de ramen aanbrengen, in alle filialen, want de post glasschade loopt volledig uit de klauw!?